– Na razie uczę ich podstawowych zwrotów i liczenia – mówi Fortunata Górniak. – Dzieci rozumieją język, ale nie potrafią rozmawiać po romsku.
Asystentce bardzo zależy na tym, by jak najszybciej wprowadzić jeszcze inne zajęcia, podczas których wyjaśni kulturę romską, nie tylko młodzieży szkolnej, ale też i dorosłym. Może to ułatwić wiele spraw, często niezrozumiałych dla otoczenia. Na przykład, dlaczego starsze dziewczęta nie ćwiczą na lekcjach w-f w krótkich spodenkach?
– Zasady te obowiązują głównie w rodzinach, gdzie oboje rodzice są Romami, w mieszanych różnie to bywa – dodaje pani Fortunata.
Problem w tym, że 3 godziny dziennie, to za mało. – Napisałam w tej sprawie wyjaśnienie do burmistrza i czekam na odpowiedź – mówi Jadwiga Lisiecka, dyrektor SP 2.
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?