Do górniczej Solidarności w KGHM Polska Miedź dotarły informacje, że zarząd spółki zamierza przeznaczyć 4,5 miliona złotych na szkolenia dla 40 menadżerów. Miałyby one odbywać się co kwartał, przez dwa lata, w ośrodkach w Szwajcarii i w Stanach Zjednoczonych. To zbulwersowało związkowców i wysłali pismo do Herberta Wirtha, prezeza KGHM. „Domagamy się wstrzymania takich działań i ukarania odpowiedzialnych za te decyzje, które w naszej ocenie noszą znamiona działań na szkodę spółki. Jest to ewidentna arogancja i prowokacja w stosunku do pracowników, których dochody roczne są często mniejsze od tych wydatków” - czytamy w piśmie.
– To kolejny bulwersujący przykład, że głoszone hasła o obniżaniu kosztów są propagandową fikcją i służą tylko do usprawiedliwienia antypracowniczej polityki – dodaje Józef Cyczerski, przewodniczący Solidarności.
– Przejmując kanadyjską firmę Quadra FNX, nasza spółka i Grupa Kapitałowa KGHM stała się organizacją globalną, obecną na trzech kontynentach, zatrudniającą prawie 35 tysięcy osób – odpowiada Dariusz Wyborski, rzecznik miedziowego holdingu. – Globalna obecność KGHM to też globalne wyzwania i potrzeba przygotowania naszych menedżerów do zarządzania organizacją, projektami i zespołami w skali globalnej, także w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i w Chile.
Wyborski dodaje, że spółka inwestuje w rozwój pracowników, by powierzać im najwyższe stanowiska i odpowiedzialność za kluczowe projekty międzynarodowe. Chodzi o program KGHM Executive Academy, dopasowany do potrzeb i strategii miedziowej firmy.
– Partnerzy KGHM to najlepsze instytucje w swoich branżach – zapewnia Wyborski. – Program obejmie docelowo od 40 do 80 menedżerów w Grupie KGHM globalnie. Oceniamy, że koszty tych szkoleń są mniejsze, niż pozyskanie menedżerów z międzynarodowego rynku.
Druga sprawa poruszona w piśmie dotyczy logo spółki. –Nie zgadzamy się na wykreślenie z nazwy naszej spółki słów „Polska Miedź” – protestują związkowcy.
– Zarząd zdecydował, że spółki KGHM Polska Miedź i KGHM International zachowają swoje nazwy, ale będą działać pod jedną wspólną marką „KGHM” – wyjaśnia Wyborski.
Promocja jednej marki ma być skuteczniejsza i mniej kosztowna. Poza tym będzie jasna dla kontrahentów.
– _Nie będziemy przyglądać się biernie niszczeniu marki firmy _– zapowiadają związkowcy.
META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?