Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

KGHM - związkowcy pytają o szkolenia i logo

Urszula Romaniuk
KGHM będzie bez członu „Polska Miedź". Związkowcom to się nie podoba.
KGHM będzie bez członu „Polska Miedź". Związkowcom to się nie podoba. P. Krzyżanowski
KGHM bez członu „Polska Miedź" i dlaczego zarząd spółki wyda miliony złotych na szkolenia 40 menedżerów? O to pyta górnicza Solidarność.

Do górniczej Solidarności w KGHM Polska Miedź dotarły informacje, że zarząd spółki zamierza przeznaczyć 4,5 miliona złotych na szkolenia dla 40 menadżerów. Miałyby one odbywać się co kwartał, przez dwa lata, w ośrodkach w Szwajcarii i w Stanach Zjednoczonych. To zbulwersowało związkowców i wysłali pismo do Herberta Wirtha, prezeza KGHM. „Domagamy się wstrzymania takich działań i ukarania odpowiedzialnych za te decyzje, które w naszej ocenie noszą znamiona działań na szkodę spółki. Jest to ewidentna arogancja i prowokacja w stosunku do pracowników, których dochody roczne są często mniejsze od tych wydatków” - czytamy w piśmie.
To kolejny bulwersujący przykład, że głoszone hasła o obniżaniu kosztów są propagandową fikcją i służą tylko do usprawiedliwienia antypracowniczej polityki – dodaje Józef Cyczerski, przewodniczący Solidarności.
Przejmując kanadyjską firmę Quadra FNX, nasza spółka i Grupa Kapitałowa KGHM stała się organizacją globalną, obecną na trzech kontynentach, zatrudniającą prawie 35 tysięcy osób – odpowiada Dariusz Wyborski, rzecznik miedziowego holdingu. – Globalna obecność KGHM to też globalne wyzwania i potrzeba przygotowania naszych menedżerów do zarządzania organizacją, projektami i zespołami w skali globalnej, także w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i w Chile.
Wyborski dodaje, że spółka inwestuje w rozwój pracowników, by powierzać im najwyższe stanowiska i odpowiedzialność za kluczowe projekty międzynarodowe. Chodzi o program KGHM Executive Academy, dopasowany do potrzeb i strategii miedziowej firmy.
Partnerzy KGHM to najlepsze instytucje w swoich branżach – zapewnia Wyborski. – Program obejmie docelowo od 40 do 80 menedżerów w Grupie KGHM globalnie. Oceniamy, że koszty tych szkoleń są mniejsze, niż pozyskanie menedżerów z międzynarodowego rynku.
Druga sprawa poruszona w piśmie dotyczy logo spółki. –Nie zgadzamy się na wykreślenie z nazwy naszej spółki słów „Polska Miedź” – protestują związkowcy.
Zarząd zdecydował, że spółki KGHM Polska Miedź i KGHM International zachowają swoje nazwy, ale będą działać pod jedną wspólną marką „KGHM” – wyjaśnia Wyborski.
Promocja jednej marki ma być skuteczniejsza i mniej kosztowna. Poza tym będzie jasna dla kontrahentów.
– _Nie będziemy przyglądać się biernie niszczeniu marki firmy _– zapowiadają związkowcy.

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na polkowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto