Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Inauguracja sezonu artystycznego 2020/2021 we Wrocławskim Teatrze Współczesnym - prapremiera Nagasaki

JDD
Nowy sezon artystyczny we Wrocławskim Teatrze Współczesnym rozpocznie się prapremierą spektaklu Nagasaki w reżyserii Pawła Kamzy na podstawie powieści Érica Faye, nagrodzonej Grand Prix Akademii Francuskiej za powieść 2010 r., nazywanej przez krytykę „dyptykiem samotności”. Pokaz premierowy już 5 września 2020 o godz. 19:15 na Dużej Scenie Wrocławskiego Teatru Współczesnego.

Inauguracja sezonu artystycznego 2020/2021 we Wrocławskim Teatrze Współczesnym - prapremiera Nagasaki.

Nowy sezon artystyczny we Wrocławskim Teatrze Współczesnym rozpocznie się prapremierą spektaklu Nagasaki w reżyserii Pawła Kamzy na podstawie powieści Érica Faye, nagrodzonej Grand Prix Akademii Francuskiej za powieść 2010 r., nazywanej przez krytykę „dyptykiem samotności”. Pokaz premierowy już 5 września 2020 o godz. 19:15 na Dużej Scenie Wrocławskiego Teatru Współczesnego.

Kolejne spektakle: 6, 8, 9, 10 września. Bilety już w sprzedaży.

O Nagasaki Paweł Kamza, reżyser spektaklu:

„Bezdomność staje się bolesnym problemem społecznym w Japonii, Polsce, w Europie. Według agencji rządowych w Polsce jest 43 000 osób bez dachu nad głową. Według agencji pozarządowych około 300 000. Istnieją trzy rodzaje bezdomności: materialna, psychologiczna oraz duchowa.

Nagasaki to historia dwojga bezdomnych ludzi. Bezdomność jako brak dachu nad głową dotyka Lokatorkę. Zrodzona jest z poczucia wykorzenienia, niezagojonych blizn z przeszłości/dzieciństwa, poczucia niesprawiedliwości, nierozliczenia przeszłości. Shimura-san jest doświadczany bezdomnością w znaczeniu psychologicznym – brak mu woli, ma niechęć zmian graniczącą z lękiem, nerwicę natręctw. Sytuacja bohatera jest wynikiem niezgody, lęku przed zmieniającą się niestabilną rzeczywistością, rzeczywistością szumu. Obojga dotyka bezdomność duchowa, głębsza, bardziej bolesna, ukryta: bez-domność w sobie, bez-domność od siebie. Oboje uciekają od społeczeństwa. On zamyka się w domu twierdzy, ona żyje bez domu. To doświadczenie jest przekleństwem i nadzieją, bo w bezdomności można odkryć własne Ja, a miejscem spotkania bywa dom w warunkach bezdomności. Tak jak w koanie: Tysiąc gór pokrytych śniegiem, czemu samotny szczyt nie jest biały?

Éric Faye w swojej opowieści nawiązuje do japońskiej tradycji pisania o samotności. W przedstawieniu twórcy chcą wykorzystać tradycję Drogi Smutnego Piękna, przeczucia, że pozostał tylko powrót do gór i rzek przeszłości. Tą Drogą podąża Shimura – san. Lokatorka wybrała inną drogę, buntu przeciw społeczeństwu, które swoimi kodeksami, modami więzi jednostkę.”

Zgodnie z zaleceniami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Rozwoju oraz Głównego Inspektora Sanitarnego wprowadziliśmy nowe zasady organizacji widowni.

od 18 latnarkotyki
Wideo

Jaki alkohol wybierają Polacy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto